Pages

Wednesday, December 15, 2010

jika aku

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu, agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu..


Ya Muhaimin.. jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu …


Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hati-Mu..


Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid dijalanMu …


Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasih-Mu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu..


Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu…


Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-MuAmin….


Ya Allah, seandainye telah kau catatkan dia untukku.
satukanlah hatinya dgn hatiku..dekatkanlah hati kami..
titipkanlah kebahagiaan antara kami..
agar mesra itu abadi..


tetapi ya Allah,
sekiranya telah ditakdirkan dia bukan untukku..
bawalah dia jauh dari pandanganku..
luputkanlah dia dari ingatanku..
dan peliharalah aku dari kekecewaan ya Allah..


serta ya Allah,
berilah aku kekuatan..
melontar jauh bayangannye ke dada langit..
hilang bersama senja nan merah..
agarku bisa bahagia..
walau tanpa bersamanya..


dan ya Allah..
gantilah yang telah hilang..
tumbuhkanlah kembali yang telah patah..
walau tidak sama dengan dirinya..


Ya Alla, Ya Tuhanku..
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu..
adalah yang terbaik buat diriku..
kerana.. Engkau Yang Maha Mengetahui..
Segala yang terbaik buat hambamu ini.


Ya Allah..
kurniakan lah aku pasangan yang beriman..
supaya aku dan dia bersama2..
dapat membina kesejahteraan hidup..
ke jalan yang engkau redhai..
dan kurniakan la ku keturunan yang soleh..
Amin.. Ya Rabbal Alamin..

No comments:

Post a Comment

^ Scroll to Top